Závazek K UDRŽITELNĚJŠÍMU TEXTILNÍMU DODÁVKOVÉMU ŘETĚZCI

Lidl je partnerem iniciativy „Cotton made in Africa“ (CmiA) od února 2020. Prostřednictvím této spolupráce se Lidl aktivně podílí na udržitelné produkci bavlny v Africe a zajišťuje, aby suroviny, které nakupuje pro své vlastní značky, mohly být pěstovány a nakupovány za odpovědnějších podmínek.

"Díky certifikaci „Cotton made in Africa“ pro vybrané textilní výrobky prokazujeme, že už na samém počátku dodavatelského řetězce dodržujeme naši firemní povinnost péče o sociální a environmentální normy. Zakoupením textilního výrobku z Lidlu s pečetí CmiA mohou zákazníci také podpořit iniciativu „Cotton made in Africa“. Díky zvýšené poptávce po textiliích s udržitelnou bavlnou se totiž stále více afrických zemědělců učí účinějším metodám pěstování."

Závazek společnosti Lidl je dlouhodobý a má se v příštích několika letech rozšiřovat: Lidl bude do konce roku 2022 získávat 100% udržitelnou bavlnu díky partnerství s iniciativou CmiA a prostřednictvím různých certifikací, jako je Global Organic Textile Standard (GOTS) a „Organic Cotton Standard“ (OCS).

Co je „CUTTON MADE IN AFRICA“

Logo CmiA

„Cotton made in Africa“ je mezinárodně uznávaný standard pro udržitelnou bavlnu z Afriky. Iniciativou kampaně je chránit životní prostředí, zlepšit pracovní a životní podmínky drobných zemědělců a pracovníků v odzrňování, zlepšit sociální, ekonomické a ekologické podmínky produkce bavlny v Africe. Bavlna vyrobená tímto udržitelným způsobem je uváděna na trh s pečetí „Cotton made in Africa“.

Společnosti zapojené do „Cotton made in Africa“ pořádají školení pro drobné zemědělce a učí je, jak pěstovat bavlnu šetrněji k životnímu prostředí a zároveň efektivněji, aby byly farmy spravovány se ziskem. Díky udržitelnějšímu zemědělství mohou drobní zemědělci být nezávislejší na změně klimatu a kolísání cen.

Arbeiterpaar
Arbeiter auf Baumwollfeld
Arbeiter mit Säcken voller Baumwolle