Od nákupního košíku k miliardám do českého hospodářství. Lidl zveřejnil skutečný dopad podnikání na dodavatele, pracovní místa i veřejné rozpočty

Poprvé v historii Lidl Česká republika představuje závěry analýzy o svém ekonomickém a sociálním dopadu, kterou vypracovala společnost PricewaterhouseCoopers (PwC). Výsledky rozsáhlé studie potvrzují, že největší maloobchodní řetězec v Česku v roce 2024 svou aktivitou v ekonomice přispěl k HDP částkou bezmála 50 miliard korun, na daních zaplatil přes 10 miliard korun, spolupracoval s více než 400 tuzemskými dodavateli a producenty. Pomohl díky své činnosti k existenci 46 579 pracovních míst. Význam společnosti v ekonomice potvrzuje i fakt, že se řadí mezi deset největších zaměstnavatelů v zemi.

11.09.2025 | Praha

Lidl logo

Odpovědný a ekonomický lídr

322 prodejen, tržby 88 miliard korun za rok 2024 a 4,1 miliony zákazníků týdně. Lidl je už více než 20 let pevnou součástí české ekonomiky a jeho role každým rokem roste. Nejnovější data ukazují, že společnost je nejen vedoucím hráčem v oblasti maloobchodu, ale i významným přispěvatelem do státního rozpočtu a důležitým partnerem pro dlouhodobý hospodářský růst České republiky.

„I přesto, že jsme vnímali naši roli na českém trhu, teprve nyní dokážeme komplexně posoudit její skutečný dopad. Poprvé se můžeme podívat na ucelená data o tom, jak Lidl ovlivňuje českou ekonomiku. Potvrzuje se, že naše působení v Česku má zásadní význam nejen pro zákazníky, ale i pro státní rozpočet a hospodářský růst. Lidl je pyšný na svou roli dlouhodobě odpovědného partnera, který významně přispívá k rozvoji české ekonomiky,“ uvádí generální ředitel Lidl Česká republika Tomasz Kuźma.

Podle analýzy PwC loni přispěl Lidl a jeho aktivity v ekonomice k celkovému hospodářskému výkonu České republiky 49,7 miliardami korun, což představuje 0,62 % HDP. V průměru se tak jednalo o 136 milionů korun denně. Celkový přínos navíc dlouhodobě roste, v posledních sedmi letech v průměru o 9 % ročně.

„Každých 100 Kč, které společnost Lidl utrží, vygeneruje celkový ekonomický přínos k HDP ve výši 57 Kč. Z pohledu veřejných financí společnost v roce 2024 do státního rozpočtu odvedla na daních 10,2 miliardy korun, tedy přibližně 28 milionů korun denně,“ doplňuje jednatel Lidl Česká republika odpovědný za finance Daniel Eichholz.

Podpora českých zemědělců a producentů doma i v zahraničí

Významná část obchodního modelu Lidlu stojí na spolupráci s českými producenty. Lidl se zavázal podporovat české dodavatele, což dokládá nárůstem exportu tuzemských výrobků pod privátními značkami i rostoucím podílem českých dodavatelů na celkovém množství jím nakoupeného zboží. Velkou část produktů společnost prodává doma, ale úspěšně také vyváží do zahraničí. Jen v roce 2024 nakoupil Lidl od českých dodavatelů zboží za 50,2 miliardy korun, z toho za 34,2 miliardy pro domácí trh a za 16 miliard pro export. Celkově spolupracuje s více než 400 českými dodavateli, přičemž 70 % celkových výdajů a investic Lidlu směřuje do zemědělského a potravinářského sektoru.

Podíl českých výrobků v sortimentu je významný: 41 % prodávaných produktů pochází z domácí produkce. Export českého zboží prostřednictvím Lidlu dosáhl v roce 2024 hodnoty 16 miliard korun a mířil od 228 českých dodavatelů do 28 zemí.

Dobrý soused

Během svého působení v Česku se Lidl vyprofiloval nejen jako maloobchodní řetězec, ale také jako významný zaměstnavatel a partner regionů. Investice do lidí, obchodní sítě i komunit potvrzují, že Lidl je stabilním ekonomickým hráčem s pozitivním dopadem po celé zemi.

Lidl zaměstnává 12 532 lidí, z toho 73 % tvoří ženy, a je devátým největším zaměstnavatelem v Česku. Za posledních sedm let počet zaměstnanců vzrostl o 27 %, přičemž činnost společnosti nepřímo přispívá k existenci dalších více než 34 tisíc pracovních míst. Lidl tak svou aktivitou celkově přispěl v roce 2024 k existenci více než 46 tisíc pracovních míst.

„Chceme i nadále zůstávat spolehlivým sousedem, který aktivně podporuje komunitní projekty a podniká s ohledem na prostředí, ve kterém působí. Potřeby, přání a očekávání našich zákazníků se promítají nejen do našich každodenních rozhodnutí, ale i do dlouhodobého směřování společnosti. Důvěra a zkušenost zákazníků jsou pro nás zásadní, ovlivňují vše od výběru sortimentu až po způsob, jakým komunikujeme. Privátní značky zůstávají klíčovým pilířem naší nabídky. I nadále je budeme rozvíjet tak, aby zákazníkům přinášely co nejlepší možnou kvalitu za co nejnižší možnou cenu. Součástí této snahy je i nový design a komunikační koncept značky Lidl, který reflektuje naši pozici lovebrandu na českém trhu. Chceme, aby naše komunikace byla srozumitelná, přehledná a blízká každodennímu životu našich zákazníků. Lidl. To se vyplatí,“ uzavírá generální ředitel Lidl Česká republika Tomasz Kuźma.

Kontakt

Lidl ČR
media@lidl.cz

Kategorie


Stáhnout

Stáhnout (18.69 MB)

Sdílet

Přílohy
Další zprávy