plasty

Redukujeme plasty

picture

Naše strategie pro užívání plastových obalů

Aktivity společnosti Lidl Česká republika v oblasti snižování spotřeby plastů jsou součástí strategie obchodní skupiny Schwarz s názvem REset Plastic. Tato strategie představuje komplexní přístup od snižování množství přes design, recyklaci a likvidaci až po inovace a edukaci. Cílem je snižování množství používaných plastů nebo jeho "opětovné použití", tzv: cirkulární ekonomika.

Více informací

Náš cíl

lrb.time

Do roku 2025

lrb.arrow-jumpmark

o 20 % méně plastových obalů

lrb.national-food-2

všechny obaly recyklovatelné

Pilos menší obal

Redukce přebytečného plastu

Zmenšili jsme fóliový rukáv na našem acidofilním a kefírovém mléku.

Díky tomuto kroku ušetříme přes 11 tun plastu ročně.

menší balení

Zmenšení obalů

Abychom snižovali dál množství zbytečného plastu v našich prodejnách, zmenšili jsme obaly sušených plodů pod značkou Alesto, nikoliv však gramáž plodů.

Ročně tak ušetříme až 6 tun plastu.

fólie

Ztenčení obalové fólie

Snížili jsme hmotnost PET lahví a obalové fólie u nápojů Saguaro a navíc jsme zrušili barevný potisk obalů, abychom usnadnili  recyklaci.

Ročně tak ušetříme 300 tun plastu.

picture

Kelímky na více použití

 

I Vy můžete přispět k redukci plastů a kávu z kávomatu si připravit v našich prodejnách do vlastního hrnku. Snížíte tím množství odpadu. Od konce roku 2018 umožňujeme zákazníkům i zaměstnancům prodejen, logistických center a centrály používat kelímky na opakované použití (neboli vlastních hrnků) v našich kávomatech.

 

picture

První krůčky v redukci plastů

 

 

picture

Zrušení igelitových tašek

 

První krok v této oblasti jsme učinili již v roce 2017, kdy jsme jako první přestali nabízet jednorázové igelitové tašky. Ty jsme zcela nahradili ekologičtějšími variantami v podobě plně recyklovatelných papírových a permanentních tašek a také bavlněné tašky s certifikátem Fairtrade, který dokládá původ použité bavlny.

picture

Odpovídáme na Vaše časté dotazy

Zobrazit obsah
Skrýt obsah
Budete rušit, nebo nahrazovat stávající plastové obaly?

Snížení množství plastů u výrobků našich vlastních značek je naším dlouhodobým cílem:

  • do konce roku 2019 vyřadíme z nabídky všechny jednorázové plastové výrobky (tyčinky do uší, brčka atd.)
  • do roku 2025 snížíme množství plastů používané u zboží našich vlastních značek o 20 %
  • do roku 2025 budou obaly u výrobků našich vlastních značek recyklovatelné
Zobrazit obsah
Skrýt obsah
Jaké zásadní kroky učiníte ohledně snížování plastů?

Na snížení množství plastů intenzivně spolupracujeme s našimi dodavateli a společně hledáme možnosti, kde a jaké množství plastů lze ušetřit, aby přitom tento krok nebyl na úkor kvality.

Zároveň hledáme cesty pro využití obalového materiálu tak, aby našel další využití. Proto chceme postupně používat pouze obaly z recyklovatelného materiálu.

Zobrazit obsah
Skrýt obsah
Proč balíte některé ovoce a zeleninu do plastu?

V případě ovoce a zeleniny řešíme vždy dilema, zda zabalit produkt do ochranného obalu, nebo plýtvat potravinami. Naše zkušenost je taková, že díky tenkému plastovému sáčku plody chráníme při transportu proti vnějším vlivům a také tím prodloužujeme životnost daného produktu dokonce třikrát, čímž zamezujeme plýtvání potravinami*. Obal je přitom z velmi tenkého plastu, který je recyklovatelný.

*potravinový odpad u těchto druhů zeleniny jsme díky tomuto obalu téměř eliminovali