Bez mikroplastů

Mikroplasty

picture

Budoucnost bez mikroplastů

Plast je všudypřítomný v našem každodenním životě. Různými způsoby se dostává do našeho prostředí a primárně znečišťuje naše vody a oceány. Dokonce i ty nejmenší plastové částice z kosmetických prostředků a výrobků pro péči přispívají ke znečištění životního prostředí. Lidl si proto stanovil za cíl odstranit tyto nejmenší plasty, známé také jako mikroplasty.

Již od roku 2015 se otázkou mikroplastů zabýváme a jednáme tak v souladu s našimi závazky o udržitelnosti a předběžné opatrnosti. Společně se svými dodavateli kosmetiky a výrobků pro osobní péči jsem se dohodli, že při přípravě produktů našich privátních značek nebudou používány pevné primární mikroplasty (typ A). Kromě snižování primárních mikroplastů také zkoumáme náhradní alternativy pro přípravu kosmetických výrobků pro osobní péči se stejnými vlastnostmi. 

Celou publikaci si prohlédněte  zde

picture

Naše definice mikroplastů

Protože v současné době neexistuje jednotná definice mikroplastů, stanovila skupina Schwarz, do které patří Lidl a Kaufland, svou vlastní definici: mikroplastické částice znamenají pevné, vizuálně rozpoznatelné plastové částice, které jsou menší než pět milimetrů s oděrným účinkem, a které nejsou rozpustné ve vodě. V budoucnu budou muset dodavatelé společnosti Lidl splňovat požadavky na mikroplasty.

V současné době se berou v úvahu následující plasty:

Polyamid (PA); Polyetyleny (PE); Polyethylen tereftalát (PET); Polyester (PES); Polyimidy (PI); Polypropylen (PP); Polyuretan (PUR)

Do výroby výrobků značky Lidl patří také další biologicky nerozložitelné syntetické polymery, které jsou pevné, dispergované, gelové, rozpuštěné nebo kapalné. Podrobnější informace o těchto plastech budou brzy nalezeny v pozičním dokumentu na téma mikroplastů.

Všechny výrobky Lidl jsou vyráběny na nejvyšší úrovni z hlediska bezpečnosti výrobků.

Dva typy mikroplastů

Primárí mikroplastika
sekundární Mikroplastik

Více o mikroplastech

Proč se plasty používají v kosmetice a výrobcích pro osobní péči?
Mikroplasty v kosmetice a výrobcích pro péči o pokožku mají řadu funkcí. Například u vlasového šamponu to usnadňuje rozčesávání. Mikroplasty také pomáhají rychleji vstřebávat krémy a pleťové vody a zlepšují odolnost přípravků na ochranu před sluncem. Mikroplasty také poskytují krémovější vzhled mýdla.

Jak se můžete vyhnout mikroplastům?
Místo mikroplastů se Lidl spoléhá na alternativy šetrnější k životnímu prostředí: Například pevné mikroplasty na bázi polyethylenu (PE) a polypropylenu (PP) byly ve sprchových gelech nebo peelingách nahrazeny částečkami pemzy (Perlite) či částečky bambusu (Bambusa Arundinacea Stem Powder).

Aby mohly být kapalné mikroplasty v budoucnu nahrazeny, budou alternativní látky testovány a hodnoceny v úzké spolupráci s dodavateli z hlediska faktorů, jako je bezpečnost výrobků, kompatibilita s životním prostředím, účinnost a technologická použitelnost.

Jaký mají mikroplasty dopad na životní prostředí?
Mikroplasty, které nejsou biologicky rozložitelné, mohou být absorbovány živými organismy v oceánech a mohou se také dostat do lidského potravinového řetězce. Do jaké míry tyto plastové částice představují nebezpečí pro člověka a zvířata, se v současnosti zkoumá v různých vědeckých studiích.

Je nesporné, že plasty nepatří do životního prostředí, a proto se společnost Lidl zavazuje snižovat emise plastů v rámci strategie REset Plastic.

Naše plastová strategie - inovace v kosmetickém sektoru

picture

Mikroplasty jsou součástí naší plastové strategie REset Plastic

Svou strategií REset Plastic si skupina Schwarz stanovila za cíl snížit používání plastů a recyklovat plasty za účelem cirkulární ekonomiky v dlouhodobém horizontu. Tím skupina přijímá svou odpovědnost jednat způsobem šetrným k životnímu prostředí.

V této souvislosti maloobchodní divize Lidl spolupracuje se svými dodavateli v oblasti REset Plastic of action REdesign na optimalizaci produktů a balení výrobků. Příkladem toho je důsledné snižování mikroplastů v produktech našich značek v kosmetickém sektoru. Cíl: ekologičtější alternativy místo mikroplastů.

Strategie společnosti REset Plastic je rozdělena do následujících pěti oblastí:
Redukce - REduce
Design - REdesign
Recyklace - REcycle
Eliminace - REmove
Výzkum - REsearch

Více informací naleznete na www.reset-plastic.com