Redukce a recyklace. REset Plastic - naše plastová strategie.
Plasty plní v maloobchodě s potravinami důležité funkce: je pevný, lehký a lze jej využít mnoha způsoby. Plast chrání zejména potraviny při přepravě a umožňuje zaručit kvalitu, trvanlivost a čerstvost pro naše zákazníky. Protože se však plastů vyrábí stále více a recykluje se jich příliš málo, představuje plastový odpad stále větší problém pro lidi, zvířata i životní prostředí.
Jako obchodní řetězec si jsme vědomi své odpovědnosti za společnost a životní prostředí, kde důležitou roli hraje také vědomé využívání zdrojů. Z tohoto důvodu si společnost Lidl Česká republika stanovila za cíl do roku 2025 snížit podíl plastů v obalech své vlastní značky o 30 %, do stejného roku vyrábět všechny obaly v co nejvyšší možné míře recyklovatelné a využívat v obalech našich privátních značek v průměru 25 % recyklátu.
Tato opatření jsou součástí REset Plastic, mezinárodní plastové strategie skupiny Schwarz, ke které se Lidl Česká republika připojila a představuje komplexní přístup od snižování množství plastů přes design, recyklaci, likvidaci až po inovace a vzdělávání v této problematice.
Náš cíl
30 %
nižší množství plastů v obalech našich privátních značek do roku 2025
25 %
plastu nahradíme recyklátem
100 %
obalů našich značek bude do roku 2025 v co nejvyšší možné míře recyklovatelných