Vědomé stravování: Lidl jako 1. volba pro všechny
Lancetova komise EAT vytvořila Planetary Health Diet jako vědecky podloženou koncepci výživy, která se zaměřuje na zdraví člověka i planety. Převážně rostlinná strava umožní v rámci planetárních limitů uživit celosvětovou populaci 10 miliard lidí, která se očekává v roce 2050.
Přehled našich aktivit
Abychom přispěli k lepším zítřkům, stanovili jsme si za cíl nabízet našim zákazníkům nejlepší možnosti pro zdravý a udržitelnější životní styl. Naše opatření jsou rozdělena do tří pilířů: „Zdravá výživa'“, „Udržitelná výživa“ a „Transparentnost“.
Zlepšujeme nutriční aspekty našeho sortimentu.
Do roku 2030 chce Lidl Česká republika zvýšit podíl celozrnných výrobků na celkovém množství obilovin v sortimentu na 10 % (výchozí hodnota: 2023). Společnost Lidl rovněž rozšiřuje nabídku celozrnných výrobků: Do roku 2030 hodláme nabízet alespoň jednu celozrnnou variantu ve všech relevantních skupinách výrobků.
V rámci redukční strategie Lidlu konstantě snižujeme obsah přidaného cukru a soli v našich privátních značkách.
Do roku 2030 chce společnost Lidl Česká republika zvýšit podíl rostlinných zdrojů bílkovin v poměru k živočišným zdrojům bílkovin ve svém sortimentu na 15 procent (oproti roku 2022). Rozšířením produktů z čistě rostlinných zdrojů o Vemondo, naši vlastní veganskou/vegetariánskou značku, chceme nejen oslovit vegany a vegetariány, ale také vyzvat všechny zákazníky, aby vyzkoušeli stravu více založenou na rostlinných zdrojích.
Náš sortiment ovoce a zeleniny je důležitou součástí naší strategie vědomého stravování v rámci modelu PHD. V Lidlu budeme i nadále poskytovat každý den našim zákazníkům široký výběr čerstvého ovoce a zeleniny. Kromě toho se zaměříme na nabídku většího množství sezónních a regionálních potravin - pokud možno z ekologického zemědělství.
Zvyšujeme povědomí našich zákazníků o zdravější a udržitelnější spotřebě. Abychom zvýšili transparentnost a pomohli našim zákazníkům s orientací v našich výrobcích, označujeme je uznávanými pečetěmi a certifikacemi, jako je například certifikace Fairtrade, nebo logo Bio.
Abychom lépe označili nutriční vlastnosti, začali jsme v roce 2023 používat značení Nutri Score a postupně ho rozšiřujeme na celou řadu vlastních značek.
„Abychom zajistili zdravou výživu pro rostoucí celosvětovou populaci v rámci našich planetárních limitů, musíme změnit způsob stravování na celém světě. My v Lidlu se již několik let snažíme přispět svým dílem - na základě vědeckých poznatků Planetary Health Diet."
Eliška Froschová Stehlíková, Vedoucí firemní komunikace
Náš závazek v číslech
Zvýšení prodeje rostlinných produktů o 20 %
Zvýšení podílu celozrnných obilovin na 10 %
Zvýšení podílu rostlinných bílkovin na 15 %
* Ve srovnání s výchozím rokem 2023; podle definice v PHD: luštěniny, ořechy, semena, celozrnné obiloviny, ovoce a zelenina; výjimkou jsou brambory (škrobová zelenina).
** Ořechy, semena, luštěniny a veganské alternativy k potravinám živočišného původu.